Sportieve resoluties

Morgen zitten we alweer in het nieuwe jaar, een nieuw jaar vol met mogelijkheden en kansen. Heb jij al nagedacht over jouw goede voornemens of sportieve resoluties voor 2019? Wij zien elk jaar veel mensen bij ons komen met deze voornemens en veel ervan slagen in het behalen van hun doelen dat jaar. Wij zullen je alvast wat tips geven voor jouw eventuele goede voornemens om in januari al een goede start te kunnen maken.

De meest voorkomende goede voornemens afslanken of aankomen (summerbody creëren), meer sporten en stoppen met roken.

Hoe kan je in januari goed beginnen met het afslanken of aankomen?

-Ontbijt elke ochtend, ondanks dat het internet vol staat met verschillende meningen over het ontbijt (vaak bij een vasten-dieet wordt dit overgeslagen), adviseren wij je deze wel te nemen. Start je metabolisme op aan het begin van de dag.

-Houd bij wat je eet, er zijn hele handige apps voor te vinden die je precies vertellen hoeveel je hebt binnen gekregen door het in te vullen in de app, vraag ons advies aan de balie bij ALL INN Fitness & Health.

Afslanken:

-Eet voldoende vezels, als vrouw gemiddeld 30 gram en als man gemiddeld 40 gram. Vezels verlagen de eetlust namelijk. Daarnaast zijn ze erg belangrijk voor je darmflora.

-Eet 6 kleine maaltijden per dag om de stofwisseling aan de gang te houden.

-Drink voldoende water, bij elke maaltijd een glas water van 25-30 cl. Hiermee kom je aan de benodigde hoeveelheid van 1,5-2 liter water per dag.

Aankomen:

-Eet voldoende eiwitten wanneer je wilt aankomen. De spieren moeten voldoende eiwitten binnen krijgen om de spiercellen te herstellen na een training, hierdoor kom je aan. Daarom heb je tussen de 1,5-2 keer je lichaamsgewicht in eiwitten dagelijks nodig.

-Trainen helpt hier ook bij, spieren wegen zwaarder dan vet, dus door te sporten kun je aankomen.

Meer sporten oppakken per januari 2019? Ook daar hebben wij een aantal handige tips voor paraat staan.

-Neem je sportspullen mee naar je werk, mocht je aan het einde van je werkdag zin hebben om te trainen, dan kun je in een keer door naar de sportschool.

-Plan vaste sportdagen, zo kun jij je daarop voorbereiden. Sla geen dag over.

-Doe het samen, een stok achter de deur is fijn en je kunt het langer volhouden, daarnaast maakt dat het trainen een stuk gezelliger.

-Doe groepslessen mee op de club, deze doe je nooit alleen en je leert meer mensen kennen dan alleen het personeel van de club.

Een goed voornemen om nu eindelijk te stoppen met roken? Heel goed, hieronder een aantal tips die je daarmee zouden kunnen helpen.

-Schrijf de redenen op en hang ze op een plek in huis waar je vaak langsloopt.

-Ruim alles gerelateerd aan roken op.

-Bepaal de dag dat je gaat stoppen.

-Eet meer fruit en vermijd koffie, thee en alcohol aangezien je hier vaak een sigaret bij opstak.

-Ga meer sporten, wanneer je jezelf goed voelt na een fanatieke training is het toch zonde deze te bevuilen met tabak?

Heb jij een ander goed voornemen voor komend jaar? Laat het ons weten in de comments hieronder. Bovendien helpen wij je graag met het behalen van jouw doelen, maak dus een afspraak met een van onze instructeurs. Ben je nieuw? Kom de club proeven via onderstaande link. Team ALL INN Fitness & Health wenst je alvast een hele goede jaarwisseling en een sportief en

Leave a Comment