Sportieve Feestdagen!

Volgende week is het alweer kerst, heerlijk eten met familie of vrienden en borrelen tot in de late uurtjes. Bekruipt jou ook een schuldig gevoel naar deze dagen toe? Of juist erna? Wij hebben een aantal handige tips voor je uitgezocht om jou te wapenen tegen de grote hoeveelheid calorieën die bij deze dagen horen.

Allereerst is het handig om gedurende de dag bezig te zijn, een buffer op te bouwen voor bijvoorbeeld het avond eten. Hoe kun je dat doen? Door te bewegen natuurlijk. Sporten is de beste manier om die buffer te creëren. De club is geopend tijdens deze dagen dus bij ons ben je meer dan welkom voor je kerst workout.

Heb je de hele dag visite over de vloer tijdens de kerst? Geen probleem, introducés sporten deze dagen gratis mee! Ze hoeven alleen maar hun sportspullen mee te nemen deze dag. Er zit geen limiet aan het aantal introducés die je mee mag nemen dus die kamer vol visite kun je gerust meenemen onder het mom van ‘’een buffer bouwen’’.

Komen de openingstijden van het fitnesscentrum jou niet uit? Of ben je helemaal niet in de buurt van de sportschool? Je kunt natuurlijk ook gewoon een heerlijke wandeling maken met de visite. Op deze manier ben je al snel een uurtje in beweging en kun je meer genieten van de maaltijd erna. Daarnaast is een wandeling door de stad of dorp een leuk aanzicht met al die lampjes in de ramen en voor de huizen.

Plan je training

Zorg dat je een goede planning maakt voor deze dagen, hierdoor is er altijd wel een gaatje te vinden voor die kerst workout. Voor het ontbijt, tussen het middageten en avondeten.

Korte trainingen

Je hebt geen uren nodig voor een goede workout. 25-35 minuten is al voldoende. Door de intensiteit wat hoger te leggen (minder rust te pakken), kun je meer verbranden in een korte tijd. Je huidige schema met gehalveerde rustpauzes bijvoorbeeld. Hierdoor zal je ook het gewicht lichtjes aan moeten passen.

Drink water

Niet alleen het vele eten heeft effect op jou, ook het drinken van alcohol gaat je niet in de koude kleren zitten. Water heeft een gunstig effect op ons lichaam, aangezien de mens voor het grootste deel uit water bestaat. De organen werken beter op voldoende water omdat water je bloed dun houdt, drink daarom extra water om bijvoorbeeld de stofwisseling op pijl te houden. Zo bevorder je het herstel van de spieren.

Kerstdag = Leg day

Veruit de beste dag om te herstellen van een leg day, je eet veel op deze dagen en spendeert veel uren aan de eettafel. Je hoeft dan ook niets te doen met de benen waardoor die alle rust krijgen en kunnen herstellen met alle voedingsstoffen die je binnenkrijgt.

Heb jij nog tips die hier niet genoemd zijn? Laat ze als reactie achter voor anderen om te lezen, zo zijn we allemaal goed voorbereid op de komende feestdagen.

Bovenal moet je vooral genieten tijdens deze prachtige feestdagen, de tijd die je samen met vrienden en familie kunt doorbrengen werkt altijd heel ontstressend.

Sportieve feestdagen!

Team ALL INN Fitness & Health

Leave a Comment