Motivatie Tips Fitness

Iedereen die al een tijd meegaat in de sportwereld kent de manier waarop dit veel gaat, 3 maanden wel sporten, 3 maanden niet sporten.

Hoe kun je dit doorbreken?

Hoe kun je die volle 6 maanden sporten in plaats van dit steeds korte periodes vol te houden?

Alle sporters lopen hier tegenaan, zowel gevorderde als beginnende sporters. In deze blog geven wij een aantal motivatie fitness tips om dit te doorbreken.

Tip 1:

Stel doelen voor jezelf.

Belangrijk om jezelf gemotiveerd te houden, stel doelen voor jezelf. Dit kan door een hoofddoel te stellen en daar kleinere tussen doelen aan koppelen. Bijvoorbeeld om bij het aankomen van spiermassa een bepaald gewicht bij een bepaalde beweging te kunnen verplaatsen. Of bij het afslanken een bepaalde omtrek van de armen, benen of buik te behalen. Houd je doelen reëel en haalbaar, overleg deze met een van onze instructeurs en stel een doelgericht schema op. Zoek anders eens de SMART-doelstelling op, een ideale methode om een goede doelstelling te formuleren.

Tip 2:

Plan je trainingsdagen.

Routine is belangrijk bij het sporten, wanneer je 2 of 3 dagen in je weekritme hebt, zul je daar niet snel van af haken. Zorg wel bij het plannen dat dit dagen en momenten zijn waarop je altijd kunt. Elke maandag en donderdag na het werk bijvoorbeeld. Wanneer je dit 3 maanden lang kunt volhouden is de kans dat dit afzwakt klein. 3 maanden zijn overigens slechts 26 trainingen.

Tip 3:

Neem altijd je sportspullen mee.

Ga trainen vanuit je werk, ga niet eerst naar huis. Thuis is altijd wat te doen en wanneer je op die bank gaat zitten wordt het lastig om jezelf te motiveren naar de sportschool te gaan. Neem dus altijd je sportspullen mee naar je werk, dan kun je vanuit je werk naar de sportschool gaan. Geef de spullen een vaste plek in je tas of auto zodat je ze altijd bij je hebt. Mocht je op een ander moment zin hebben om te trainen, dan kun je er meteen heen gaan.

Tip 4:

Ga niet alleen, doe het samen.

Samen sporten is leuker dan alleen, daarnaast kun je elkaar gemotiveerd houden om te blijven gaan. Een sportmaatje is dan ook de beste tip die je hier gaat vinden. Samen sporten maakt het leuker en vormt een stok achter de deur. Niet voor niets dat wij bij ALL INN Fitness & Health deze tip enorm promoten binnen de muren van onze club!

Tip 5:

Meet je progressie.

Houd jouw vooruitgang bij door iedere 4-6 weken een meting te doen voor je vetpercentage, gewicht en spiermassa. Maak daarnaast een foto van jezelf, mocht de weegschaal het verschil niet tonen, de foto’s laten het verschil dan wel zien. Spiermassa weegt namelijk zwaarder dan vetmassa.

Tip 6:

Houdt het leuk.

Het trainen moet leuk blijven, een groepsles kan een leuke variatie zijn in je week, daarnaast helpt het om iedere 8 tot 10 weken een nieuw schema op te stellen met je instructeur. Hieronder een link naar onze groepsles pagina voor meer informatie over de groepslessen.

Groepslessen

Heb jij nog meer tips om het sporten mee vol te houden? Deel jouw tips hieronder met ons en andere leden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *